سلامت

FDA ژنریک داروهای ADHD را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

FDA ژنریک داروهای ADHD را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

FDA ژنریک داروهای ADHD را برای کودکان 6 سال به بالا تایید می کند

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/09/ mother-daughter-homework-1296x728-header-1296x729.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A mother helps her daughter with homework on a computer.اشتراک گذاری در Pinterest
FDA چندین ژنریک اولیه را برای Vyvanse، یک داروی محبوب که برای درمان ADHD در کودکان 6 سال به بالا استفاده می شود، تأیید کرده است. AzmanL/Getty Images
  • سازمان غذا و داروی آمریکا چندین اولین ژنریک را برای داروی ADHD Vyvanse تأیید کرده است.
  • < قوی>این اعلام در حالی است که سازنده Vyvanse با افزایش تقاضا و تاخیر مواجه شده است.
  • کارشناسان می گویند ورود ژنریک ها می تواند به ارائه گزینه های بیشتر برای بیماران و کاهش هزینه ها کمک کند. .
  • سازندگان دارو در ، بریتانیا و هند قبلاً شروع به ارسال نسخه های ژنریک خود از این دارو کرده اند.

در ژوئن سال 2023، تاکدا، سازنده ژاپنی داروی ADHD ویوانس (lisdexamfetamine dimesylate) بیانیه که نشان می‌دهد آن‌ها وضعیت پایینی داشتند موجودی دارو به دلیل “تأخیر تولید همراه با افزایش تقاضا.”

اما، در 28 اوت 2023، منطق سازمان غذا و دارو (FDA) خبر بسیار خوبی را برای کسانی که تحت تأثیر کمبود دارو چندین ژنریک اول را تایید کرده است.

طبق گفته آژانس، اصطلاح “اولین عمومی” به این معنی است که اینها اولین تاییدیه های FDA هستند که اجازه ساخت ژنریک ها را برای Vyvanse می دهند.

این دارو به صورت کپسول و قرص های جویدنی در دسترس خواهد بود و برای درمان متوسط ​​تا شدید تأیید شده است. اختلال خوردن (BED) در بزرگسالان و همچنین برای کمبود توجه/بیش فعالی اختلال (ADHD) در کودکان 6 ساله و بالاتر.

BED شایع ترین اختلال خوردن در است، طبق انجمن ملی اختلالات خوردن. افراد مبتلا به این اختلال دوره‌های مکرر خوردن مقادیر زیادی غذا را تجربه می‌کنند و ممکن است در طول پرخوری احساس کنند که از کنترل خارج شده‌اند.

ADHD یک اختلال عصبی رشدی شایع است که عموماً در سنین پایین تشخیص داده می‌شود، اگرچه اغلب اوقات آن را تشخیص می‌دهند. تا سال های بزرگسالی ادامه می یابد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری.

دکتر. استفان ایوانتو، روانپزشک خصوصی و متخصص ADHD بزرگسالان و موارد پیچیده در لندن، انگلستان، گفت: “این اعلامیه بسیار مهم است زیرا زنجیره های تامین با توجه به دوره همه گیر و افزایش تقاضا برای نسخه نویسی قوی تر خواهند شد. “

ایوانتو در ادامه توضیح داد که وقتی زنجیره تامین ممکن است شکست بخورد، دسترسی به داروهای ژنریک گزینه های بیشتری را برای بیماران و تجویز کنندگان ایجاد می کند.

“[T]این اعلامیه توسعه می یابد. افزونگی در سیستمی که به طور مداوم در حال رشد و تحت فشار است،” او افزود.

ایوانتو همچنین خاطرنشان کرد که می‌تواند با ایجاد رقابت بیشتر در بازار به کاهش هزینه‌ها برای بیماران کمک کند.

دکتر. نیکول گاربر، افسر ارشد پزشکی با Alsana – یک برنامه ملی درمان اختلالات خوردن با مکان‌هایی در کالیفرنیا، آلاباما و میسوری – علاوه بر این اشاره کرد که این اعلامیه به‌ویژه برای افرادی که دچار اختلال پرخوری هستند مفید است.

«در حالی که چندین داروی دیگر وجود دارد. ویوانس تنها دارویی است که برای درمان اختلال پرخوری تایید شده است.

گاربر افزود که درمان استاندارد طلایی برای اختلال پرخوری درمان رفتاری شناختی، نوعی از گفتار درمانی که به دنبال اصلاح رفتار با کمک به افراد در شناخت شیوه های تفکر غیر مفید خود است.

علاوه بر این، تغذیه درمانی می تواند به افراد کمک کند به الگوهای تغذیه سالم بازگردند.

او اشاره کرد که داروهایی مانند Vyvanse نیز می توانند در کمک به کنترل علائم نقش داشته باشند. با این حال، او هشدار داد که برای همه کار نمی کند، بنابراین مهم است که بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

< span/>

داروهای ژنریک را می توان پس از انقضای حق اختراع آنها در دسترس قرار داد.

دکتر پراوین گونتیپالی، مدیر پزشکی و مالک Sanjiva Medical Spa در دالاس، تگزاس، گفت: “[اختراع] Vyvanse رسما در 24 فوریه 2023 به پایان رسید.” با این حال، او اضافه کرد، تاکدا به دلیل انحصار اطفال، انحصار بازار را تا 24 آگوست 2023 حفظ کرد.

ایوانتو توضیح داد، با این حال، این بدان معنا نیست که نسخه‌های ژنریک این دارو فوراً در دسترس خواهند بود.

او گفت: «ممکن است تاخیر در تولیدکنندگان داروهای ژنریک رخ دهد، زیرا بررسی‌های کیفیت و فرآیندهای توزیع همچنان پیچیده است.

به گفته ایوانتو، ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. برای اینکه داروهای ژنریک واقعاً در دسترس باشند، بسته به میزان آمادگی تولیدکنندگان. همچنین می‌تواند به محل زندگی شما بستگی داشته باشد زیرا کشورهای مختلف می‌توانند زمان‌بندی متفاوتی نیز داشته باشند.

براساس گزارش‌های رویترز، Mallinckrodt و Viatris در ؛ Hikma Pharmaceuticals در انگلستان; و صنایع دارویی سان در هند همگی تأیید کرده‌اند که ارسال نسخه‌های مربوطه خود از دارو را آغاز کرده‌اند.

ایوانتو پیشنهاد می‌کند که بهترین راه برای اطلاع از زمانی که داروهای ژنریک در دسترس شما قرار می‌گیرد، تماس با یک متخصص بهداشت و درمان. با این حال، او معتقد است که آنها تا پایان سال در دسترس خواهند بود.

در این بین، Takeda انتظار دارد کمبود داروی نام تجاری خود تا سپتامبر ادامه یابد.

با توجه به اینکه حق اختراع تاکدا در Vyvanse به تازگی منقضی شده است، اکنون درها برای ورود به بازار لیسدگزامفتامین دایمسیلات عمومی باز است.

دارو معمولاً برای درمان اختلال پرخوری متوسط ​​تا شدید در بزرگسالان و همچنین ADHD در کودکان 6 ساله و بالاتر استفاده می‌شود.

در دسترس بودن ژنریک گزینه‌های بیشتری برای بیماران ایجاد می‌کند و همچنین می‌تواند به افزایش قیمت کمک کند. پایین.

شرکت‌های داروسازی در ، بریتانیا و هند قبلاً ارسال نسخه‌های عمومی Vyvanse را آغاز کرده‌اند. یک متخصص مراقبت های بهداشتی باید بتواند جزئیات دقیق تری را درباره زمان در دسترس قرار گرفتن آنها در اختیار بیماران به شما ارائه دهد.

انتظار می رود کمبود داروی نام تجاری تا سپتامبر ادامه یابد.

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا